fredag 29. januar 2010

Plong plong i bollen

..og ikke bolle i ovnen, heldigvis. Ikke bruk noe av det jeg skriver mot meg, da jeg for det meste er i en hjernedød tilstand på denne tiden av døgnet. Forklaringen er enkel; opp klokka 06.00 med et meningsløst tempo, og slik fortsetter det til mine altoppslukende, herlige, små frøkener er plassert i sine respektive senger i sånn cirka 19.00 tiden. Eller, oftest er det vel på slaget 19.00, når jeg tenker meg om - av den enkle grunn at energilageret er tomt, og det er høyst nødvendig med en aldri så liten timeout.

Nevnte jeg at jeg er lærer? Neivel, men jeg er det altså. Mellom 08.00 og 16.00 (selv om en del tror at arbeidsdagen varer til, ja, ihvertfall klokka 23.00.)
Men, herregud, vi har jo ferie og fri hele tiden, så det skulle bare mangle.

Det som er fint ,og litt dumt, med timeout, er at da får man endelig tid til å spise i fred og ro, uten å være i krig med klokka (for at man skal rekke møter, undervisning, henting i barnehage, trening mm ) og uten å måtte reise seg omtrent 15 ganger i løpet av måltidet, fordi noen har veltet et glass melk, har fått feil pålegg, fikk feil rekkefølge på pålegget (f,eks "æ villa ha ost å majones, ikke majones å ost), må tisse, trenger papir and so on. Det fine er selvsagt at jeg faktisk kjenner smaken av det jeg spiser, det dumme er at ingen avbryter, så da blir knekkebrødene fort tett etterfulgt av sjokolade, potetgull og annet som står på svartelista til hun derre Grete Roede.

Det er gjerne Hotel Cæsar i denne timeout-tiden. Det er bra føde for hjernedød hjerne det. Føler meg skikkelig opplyst når klokka runde 20.00. Men, Juni må se til å sparke ut hun snyltedama, Juni forstår jo bare ikke at hun blir lurt trill rundt altså. Hører du det Juni, skjerp deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar